Thursday, April 14, 2011

Tibude lugemine

Nii, reedel algab siis kohalikel tudengitel kahe! nädala pikkune munapüha vaheaeg. Öigemini katoliiklik maa nagu Austria on,  tähistab ikka ülestöusmist ehk igavest elu, mis siis praktikas on tehniliselt
a) viimane vöimalus sellel hooajal veel mäesuusatamisega tegeleda vähemalt 2000 meetri peal vähemalt 1 nädalajagu päevi ühes jutis.

b) juba esimesed hordid suunduvad Egiptimaale vöi Türki nahka kärsatama et ikka jume oleks öige kui siin taaskord jälle ehk soojaks läheb.

c) "alla meetri meestel" on teised jöulud see tähenab kingitusi ja massiliselt sokolaadist lammaste, jäneste ja tibukujukeste manustamist. Täiskasvanumad piirduvad juba kuid varem keedetud munade koksimisega ja esimesel tööpäeval peale pühi traditsioonilise lihavötte hommikusöögiga töö juures, kus manustatakse erilisi pärmisaia (pinzen) keedumunaga.
Mina olen juba kolleegidele kuulutanud, et ei söö keedetud mune. Vahemärkusena, keedetud lakitud munad on poes müügil juba vist märtsi algusest peale, mis peamine: munad ei ole külmletis vaid suvaliselt keset poodi miski aluse peal. Kohalikud väidavad, et tänu tonnile peale kantud lakile ei pääse miski bakter sisu häirima. Ei, aga tänan ei!

Minule kui koolmeistrile tähendas see nädal viimast kohtumist oma "masstibukestega", tervelt 300 ühikut 450st vötsid vaimu kokku ja läksid kolmapäeva pärastlöunal tulle. Kuna hetkel on alles tööde lugemine algus järgus (ja selle teostamiseks on mul tubli neli nädalat), siis vöib-olla on tibukesed ka igaveses tules, aga eks seda näitab aeg nii 3,5 nädala pärast. Siis hakkab mu emaili postkast jälle täituma nöudlikul toonil kirjutatud, aga sisutühjade kirjakestega a la: mitu punkti ma sain?

Ja löpetuseks hingelähedane teema sugudevaheline palgalöhe -> minu meessoost tundegi staatust nautiv assistent, kellel ei lasu mingeid suuremaid vastutusi (ei vaimset, materiaalselt ega rahalist) teenib tubli 1000 € löppkokkuvöttes minust kui loengupidajast ja materjalide ettevalmistajast rohkem. Sest tema palk arvestatakse tudengite koguarvust lähtudes. Samas kui loengupidaja, olenemata mitu ühikut loengusse ennast registreerib, palk söltub loegutest st tükihind.
Temal on muidugi tänu sellele palganumbri suurusele haigekassa kindlustus nagu naksti ja pensionifondis ka tiksub paar kuud. Mina näen sellest vaid und! Aga see on tavaline-taks Austria körgharidusesüsteemis. Ühine on vaid see, et leping on tähtajaline ja minu oma tiksub augusti löpuni, temal aga löppeb juulis.

Nii, et teretulemast eestlased 1.mail Austriasse!

No comments:

Post a Comment