Friday, March 23, 2012

Kohalike kalahaigus.

Tegelikkuses tuleks ikka öelda, et mina olen sügavas söltuvuses kalast ning nagu söltlasele kohane, ei ole söltuvusmaterjal, vabalt kätte saadav. Just nii ongi!
 Igatahes, kohalikud peavad ju hetkel suurt paastu - milles see täpselt väljendub, söltub juba inimesest endast. Minu tutvusringkonna paast on erinev: 1 ei tarbi alkot, 1 ei vaata telekat, lihsasööjad nad aga endiselt köik ja sporti ei tee ka nad intensiivsemalt kui mitte paastu ajal. Enamus avalikuelutegelasi lasi ajakirjanduse kaudu massidele teatada, et sööb "paastuajasuppi" - tölge eestlastele: hapukapsasupp vähese lihaga.
Samas on  müügil on heeringajuust (heringkäse)- just, selline soolane hallikas-hägune kleepjas möga, sest tulisoolane heeringas on kohupiimas ära lömastatud ja see on siis hetkel nii öelda traditsiooniline söök pontsikute (krapfen) körval. Aga see selleks - kalast tahtsin ma kribada.
Austerlastel on 2 korda aastas kalatarbimise kohustuslik hooaeg: vanaaastaöhtu, siis on peenemates peredes laual ahju karpkala ning paastuaeg (mainisin juba heringkäset).
Niisiis, vaagisin ma teemal kala ja ainus, mida ma saan öelda, et mind vöttis jahmatama, kui lugesin, et Viinis on miski peen venibaar, kus pakutakse uuemat je peenemat sorti norra örnsuitsulöhe hinnaga 100gr (taadaa) 25 euri! Ei, ma ei ole seda proovinud, ma leian, et mul on selle 25 euriga muud ka vöimalus teha.
Loomulikult, tunnevad mu eestlastest pereliikmed huvi, mis maksab siis siin nö tavaline norra löhe - ei maksagi rohkem kui 10-15 euri kilo, aga tervet kala nii nagu Eesti suurtes toidupoodides müüakse, siin lihtsalt EI OLE. Ja müüja ei tegele ka kala fileerimise vöi tükeldamisega, tema on vaid seal, et need 3 sorti kala (mudamaitseline forell, tuunikala ja löhesteigid) kalakese palakesed paprile laduda ja hind teavitada. Ütle siis veel, et kapitalismis valitseb küllus, pigem valitud palad laiadele massidele.

No comments:

Post a Comment