Monday, May 6, 2013

Eksperimentaalsed sahkerdamised

Alustaks siis köigepealt juustu teemadel. Nagu ma mainisin, siis ei ole mötet pakkida kallist (mitte ainult rahalises möttes) juustuvariante käsipagasisse, sest Brüsseli öhuruumikontroll koristab nad teilt lihstalt ära. Ütleks jah,et kuna oli löuna-aeg, siis ma oleks need palakesed vabalt, istekohta otsimata, ka ära süüa, aga vot selle peale ei tulnud tublid ja asjalikud euro öhuruumiametnikud. Nii lendasidki suure kaarega minu kitsejuustukettakesed nagu litrid rohelisse, 150 liitrisesse prügikonteinerisse... niuks...
Samas, Prantsuse (väga maitsev muideks) tihedama konsistensiga lehmajuustu kettake tunnistati lennukölbulikuks. Egas midagi, viva la France.

Peale subtroopika saabumist, tegin südame kövaks ja löin labida mulda! Viis tundi rassisin eesmärgiga küüslaugule, tomatile, redisele ja paprikatele vabakasvatuspind saada muidu nii suurelt laiutava murulapi sisse. Ei saa salata, üle aastate oli mul järgmistel päevadel lihasvalu sellistes kohtades, mida ma ei teadnudki endal olevat. Säh sulle sahkerdamist.

Aga nüüd  maikuus on mul kibedad ajad. Nagu eile mulle lähisugulane telefoni teel kokkuvötvalt vabal viisil lausus: minu aiandusalane inorants on transformeerumas eksperdi taseme poole. Ei ole siin midagi, mul juba kaks korda on olnud vajadus muru tagasilöigata ja kuna esimene kord oli alles nädala eest, siis kompostikast on alles täis rohelist soga (ussid usinasti sees sukerdavad, käisin piilumas).

Ma siis pikalt mötlemata, uhasin niidetud rohumassi pöösaste alla naadile seltsi, et naadil kah veidi "tegevust" oleks. Ühtlasi istutasin oma eksperimentaal-peerale radiccio salatit (vaatame, kas mina ka salatit saan vöi on vaid tigude orgia), sekka paar tuusti maitseaineid nagu roosmariin ja tüümian ning pöösaste alla ka veel metsast kaasahaaratud karulaugu tuuste.
Eelmise nädala peale Viiniskäiku kui Draakonipoisid inglise keeles kohalike meeli ülendasid, jäi mulle aianduspoes näppu ka veel bordoopunane iiris (mille loomulikult saama pidin) ning abikaasa lemmik brokkoli seltsiks tumelilla basiilik. Brokkolile pidin tegema ka uue eksperimentaalpeenra, mille kujundasin Keukenhofist saadud muljetega vastavalt: miinus üks korrus kuulub küüslaugule, ning null korrus brokkolile. Igatahes, amselid (miskid kuldnokataolised sulelised) tuuseldavad usinasti ka seal peenra lähedal, sest miskid kahtlaselt rammusad vastsed on seal...ma kaevamise käigus avastasin. Amselid on ka usinalt käsis pesaehitusprojektiga elupuuheki sees - igatahes on karm tihe lennuliiklus aknataga!

Tulpidega on see aasta mul veidi lahjad lood - kui eelmisel aastal oli rohkem öisi, siis see aasta esinevad tulbid teemal lehemass. Koha hakkavad maasikad endast öitega märku andma.


3 comments:

  1. olgu öeldud, et minu kaklus tigudega on viigis: nemad said punase basiilikumiga hakkama 24 h jooksul peale istutamist, mina keerasin neile "magustoiduks" siniseid teohävitamisgraanuleid, mis funkasid vaikselt,aga töhussalt - plats on puhas.

    ReplyDelete
  2. Ahhoi! Lisan oma kogemusest : tumepuname bsiilik on maitsvam kuivatatult, puruna talvel ja roheline värske lehekesena suvel ;)) Mina sain veel mingit uut - sidrunbasiilikut - rohelist muidugi ;))

    ReplyDelete
  3. sidrunibasiilik (muideks, siin on ka veel ananassibasiilik) siin ka liigub, nalja pärast panin ka salatitaimedele seltsi (kus lehmakella lill ka hullab). aga no miski aiaelanik on ka selle sidrunitaimega hakkama saamas...mul lihtsalt ei vea basiiliku kasvatamisega

    ReplyDelete