Friday, May 24, 2013

Linnu lennu raport.

Midagi ornitoloogiast huvitatuile. Rääkisin siin suure suuga, et näe linnuperekond Amsel, teevad otse köögiakna taha elupuuhekki pesa. No enam ei tee, lind tabas ära, et ma osutasin tema ehituskunstile suurendatud tähelepanu ja läks mujale. Asi ants. Aga kuna meie majatagune "aasake" on  Amselitele suurepäraseid maiuspalu nagu mutukaid, ussikesi ja ma ei tea veel mida köike, laias valikus pakkumas, siis linnud pole lollid - nad leidsid uue vösa, kuhu ruttu uus ase ehitati.
Ma pole ka pime körgendatud lennuliikluse suhtes vösa suunal, läksin asja lähemalt uurima. Ema Amsel vöttis asja rahulikult ja taidles oma pesaehitusel edasi, isa Amsel oli eemal - tema jälgis mind kase otsast. Ja nii paar nädalat. Ma ikka lootsin heanaaberlikele suhetele ning teades, et meie kohalik aas on ka naabruskonna kasside seas popp koht, seda küll mitte mutukate pärast, siis hakkasin juba teoorias asja arendama, kuidas saaks tekkinud pesa kasside eest kaitsta. Leidsin lahenduse ja jälle, nagu ka teadustes, polnud sellest tolku, kuna Amselid oli korterist lahkunud :( Kas jöudsid kassid ette vöi milles küsimus, ei tea. Kohtasin vaid isa Amselit, kes käis nagu vana rahu ise, veemollis ennast lobistamas ja körvulukustavalt sellest kogu maailmale ettekandmas. Ja siis, paari päeva eest : ahhaa, ema Amsel välja ilmunud. Toimetas minu niidetud muru puhmaid kokku korjata. Nii nii - eluase nummer kolm on käimas, järeldasin mina. Jälgisin ka lennutrajketoori - otsesuunas naabrite juurde. Teine kord maadles ema Amsel miski meie muruseest haaratud söögipoolise "suupärasemaks" tegemisega (höörus nimelt seda noka vahel olevat ligast asja vastu betooni mitmeid kordi).
Vöib olla ongi nii parem - mina ei pea naabri kasse peletama pesa juurest ning Amselid käivad "söömas" meie murumutukaid. Löppkokkuvötteks: asi tahe loodetavasti positiivselt mölema osapoole jaoks.

No comments:

Post a Comment