Wednesday, December 15, 2010

Ooood Eestis kasvatatud küüslaugule ja eestipärasele mulgikapsale

Täna pean oma parema äranägemise järgi ikka talitama ja paar söna söögist muu jutu sisse lisama.
Ood tuleb sellest, et kuulan tänu internetile just vikerreaadiot (halleluuja, pole midagi paremat kui eesti keelne raadio mötlevale inimesele) ja taustamuusika on saatest da capo ehk maakeeli midagi raskemöttelist, aga
igavene klassikaline muusika eelnevast aastatuhandest.


Tulen siis ruttu söögijutu juurde. Praegu hea klöbistada, väike kogus nö jöuluks oma enda valge käega valmistatud mulgi kapsaid loksub kusagil söögitraktis, seltsis itaalia punaveini, chiantiga. Jah, ma juba saan aru, et läheneval reedel panen uuesti oma vinge sinist värvi ikeast muretsetud malmist ahjupoti täidetuna vaid parimatest Austria öko sealiha, tangu ja hapukapsaga taas elektriahju. Ja jään ootele - mulgikapsas ju eht eestlaslik - vaja ikka hobuse kannatust, et oodata selle öige valmimine ära.
Aga see on hurrrmavvvv .....herrlich ütleksid kohalikud (mu mees on seda juba teinud, aga tema arvamust ei ole ju vöimalik alati kui "obejktiivseks" tembeldada, kodurahu huvisid pean silmas. Vaatame, mida otseseütlemisega ämm nädalavahetusel ülehuulte tulla laseb.

Nii, ja nüüd siis veel väike intermezzo Eesti küüslaugule. Ma kiidan siin oma vanemaid, mölemad on usinad küüslaugu kasvatajad. Tunnistan, et ma pole 2 aastat miskit tati-taudi pödenud, sest alati olen suurest söömahimust küüslaugu-juustu leivakatet tarbinud lihtsalt suurest mönust. See, et küüslaugul ka tervist toetavad omadused, seda ma ikka tean, aga ta maitseb nii hea. Ja see küüslaugu-juustu leivakate, seda siin ei tunta. Seega hoian idapoolset pöhjamaist kööki auga siin vanas kapitalismi maal üleval!See on minupanus Eesti kultuuri elushoidmisele.Ma kohe usun kui hästi maitseks küüslaugu-juustukate oma tehtud leival, aga mul "suri" juuretis eelnenud suvel ära ja nüüd olen taas kohalikust leivast söltuv.Kuid ma ei anna alla, kord ma saan jälle juuretist ja siis ma hullan teha leiba (mmmmmm....isetehtud lihaleib). 

Hääd isu ja jätku jeiba, küüslauku ning mulgikapsaid!

PS. täna pilte ei pane - pole nimelt ma oma kätetööd veel digitaalselt jäädvustanud...

2 comments:

  1. Vaata siia - http://kokkama.blogspot.com/search/label/Leib
    Kui seal otsingusse paned sõna - juuretis, ehk leiad midagi!
    Tubli!

    ReplyDelete
  2. Kas oleks seemet pakkuda, paneks ise ka kasvama. Kaua ma ikka poest marineeritud küüslauku ostan. ragmar@regio.ee

    ReplyDelete